Σας χαιρετώ φίλοι/φίλες μου.
Οι δραστηριότητες για ανάπτυξη του προφορικού λόγου ποικίλουν και μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικές όταν δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές:
α. Να μιλούν όσο το δυνατόν περισσότερο
β. Να συμμετέχουν όλοι και κατά το δυνατόν ισόποσα στην (συν) ομιλία
γ. Να έχουν ενδιαφέρον για το θέμα συζήτησης και κίνητρο για να συμμετέχουν στη συζήτηση
δ. Να χρησιμοποιούν γλώσσα κατάλληλη για το επίπεδο γλωσσομάθειάς τους (Ur 2007:120)
(Πηγή: Τρόποι ανάπτυξης/καλλιέργειας της παραγωγής προφορικού λόγου στους μαθητές)
Αρχικά οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να προσαρμόσουν τις δραστηριότητες με στόχο τη θεματολογία και τις δυνατότητες των μαθητών τους ενώ οι δομές και το λεξιλόγιο απαιτείται, να είναι γνωστά και σχετικά εύκολα. Οι ίδιες δραστηριότητες μπορούν να γίνουν και στο σπίτι με τους γονείς και τα παιδιά τους και να περάσουν δημιουργικά και ευχάριστα την ώρα τους.
Στον παρακάτω σύνδεσμο που μπορείτε να τον κατεβάσετε δωρεάν, σας παραθέτω τις προτάσεις μέσα από μια σύντομη έρευνα που έκανα στο διαδίκτυο και σας παραθέτω και ιστοσελίδες για επιπρόσθετο υλικό για παραγωγή προφορικού λόγου.
Επιπρόσθετο υλικό:
https://e-didaskalia.blogspot.com/2017/04/30_26.html
Πηγές
Αντωνίου, Α., Θεοφιλίδου Ειρ., Τοκατλή, Ε., Χαραλαμπίδου, Χρ., (2010) Παραγωγή Δημιουργικού Προφορικού Λόγου. Ποσοτικά και ποιοτικά ευρήματα για τις δραστηριότητες του δημιουργικού λόγου στα εγχειρίδια της Στ’ τάξη http://users.sch.gr/evniki/ergasies%20didaskalioy/proforikos%20logos.pdf
Νικολαϊδου, Κ. (2012) Προτάσεις Διδασκαλίας: Παραγωγή Προφορικού Λόγου. (Activities for oral production) Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Διαδρομές στη διδασκαλία της νέας ελληνικής. http://elearning.greek-language.gr/mod/resource/view.php?id=282
Καλή συνέχεια!
Ιωάννα Χ.